بلاگ

اشتراک گذاری برندینگ

اشتراک گذاری برندینگ

اشتراک گذاری برندینگ

نه تنها مشاغل بلکه افراد برای بقا در بازار به  برند تجاری نیاز دارند که بتواند خود را در بازار معرفی کنند

برند چیست

برندها کاربردهای متنوعی برای کسب و کارها و افراد در چشم اندازه‌پویای بازار یابی امروزه دارند؛جایکه هر مصرف کننده با استفاده از رسانه های اجتماعی می تواندناشر برند محبوب خود ش باشد و آن را ترویج دهد برندها بر سر زمان متوجه باهم رقابت می‌کند که بر حجم عظیم تبلیغات غلبه کنند  در این مقاله برام شدیم به تعریف برند و برند سازی ولازمه آن در بازار کسب وکار موفق پردازدیم

برند هویت شناخته شده یک شرکت در خصوص محصولات و خدماتی که ارائه می کند

برند دلیل انتخاب است نماد برند مانند چیزی است که یک تصویر ذهنی از هویت برند را به جای می گذارد

برند ماهیت داستان منحصر به فرد خودش است این موضوع هم برای برندینگ شخصی و هم برای برندینگ کسب و کار صدق می کند مهم یافتن خود ویژه و اصیل تان است اگر آن را پیدا نکنید ،برند شما فقط یک ظاهر ساختگی خواهد داشت  قدرت یک لوگوی قوی در هویت برند به این است که یک تصویر ساده بتواندبی درنگ بیانگر پیام یک برند و موضوع آن باشد

برخی از برندها ی قوی قادرند این کار را بدون کلمات و فقط با نماد انجام بدهند و این آرزوی همه برندهاست

برند دلیل انتخاب است شریف برجیس

برند سازی چیزی بیش از یک نماد و نام است

برند همچون نوزادی است که تازه متولد شده و نامی برایش انتخاب می کنید او را پرورش داده حمایت می‌کنیم تا رشد  کند ب صورت مداوم او را حمایت میکنید  تا او شکاف شکوفا شود برخی برندها پیر می شوند و ماندگار اما برخی عمر کوتاهی دارند

برندینگ خلاصه از ماموریت اهداف و روحیه جمعی یک شرکت است

برند ها پیامهای بازاریابی مختصری هستند که سبب ایجاد پیوندهای عاطفی با ما مصرف کنندگان می شوند که این که این پیوند ها به صورت محسوس و نامحسوس هستند پیوندهای محسوس نشانه های قابل شناسایی و مشاهده هستند همچون لگو رنگ صدا است

پیوند های نامحسوس هم به خاص شخصیت و موقعیت برند ارتباط دارند

در دنیای اجتماعی و مشتری سالار امروز بازاریاب ها ممکن است پولشان را صرف خلق یک برند کنند اما مالک آن نخواهد شد

برند شما چیزی است که مشتریان شما می گویند این گفته به این معنی است که شاید یک برند رابطه بین مصرف کننده و محصول با شد اما شما به عنوان یک بازاریاب باید با مصرف کننده رابطه برقرار کنید در خصوص برندی که خلق کرده اید تداعی های مثبت ایجاد کنید هرچی این رابطه عمیق تر باشد ارزش برند بیشتر خواهد شد برند برآیندی از نحوه برداشت یک فرد از سازمان خاص است

برند مجموعه ای از انتظارات خاطرات داستان ها و روابط است که روی هم رفته تصمیم یک مصرف کننده را برای انتخاب یک مسئول محصول توجیه می کند برند تصویری است که مردم از شرکت یا محصول شما در ذهن شان دارند احساسی که مردم پس از تجربه یک محصول خدمت یا شرکت شما پیدا میکنند هویت برند شما را می سازد درست مانند ردی که از تماس آهن سرخ  داغ با گوشت خام  به جا می ماند

برند یک نام اصطلاح نشانه نماد طرح یا ترکیبی از همه آنهاست که هدفش کمک و شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تمایز قائل شدن میان آنها و  رقبایشان است

برند یک ایده یا مفهوم شگفت در ذهن یک مشتری است که شما صاحب آن هستید

برند مجموعه نامحسوسی از ویژگی های یک محصول است مثل بسته بندی قیمت تاریخ نحوه تبلیغات نام آن

برند،اگاهی معنادار از محصول،یک خدمت یا حتی یک خدمت یا حتی خودتان لست

برندینگ چیست

برند این شخصیت تعریف شده یک محصول یا خدمت شرکت سازمان یا فرد است بسیاری از افراد لوگو را با فرآیند برند این اشتباه می گیرند لوگو مانند یک پرچم نماد یک کشور است برندی که خوب شخصیتش طراحی شده باشد میتواند در هر چیزی دیده شود از محصولی که ارائه میدهند تا خدمات مشتری که عرضه می دارند

فرایند برندینگ این است که همیشه به گونه ای مختصر نشان بدهد تلاش شما منحصربه‌فرد است سپس آن پیام را به هر وسیله و ابزاری به کار بگیرد برندینگ نماینده سازمان شما به و به عبارتی شخصیت سازمان شماست و شما را از دیگران متمایز می کند

برندینگ یک فرایند در جریان است که گذشته حال شرکت شما را بررسی می‌کند و سپس یک شخصیت به هم پیوسته برای محصول شرکت خلق می کند

برندینگ با در نظر گرفتن اصول زیباشناسی و عقاید شرکت خلاصه‌ای از ماموریت اهداف و روحیات جمعی شرکت ما شماست

اهمیت برندینگ در چیست

برای برندینگ موفق باید تقاضای بازار را بشناسیم و با تجربیات و برداشت های قبلی که از بازار داریم رضایت مشتریان را به دست بیاوریم برندینگ موفق باید هر روز در تلاش برای جلب مشتری بیشتر و رضایت مشتریان فعالیت کند

بازسازی یک برند ممکن است شما در حال حاضر برند خود را تعریف معرفی کرده باشید ولی از نتایج و دستاوردهای آن راضی نباشید بازسازی و بهبود برندینگ مرحله حساس و مهم در تاریخ تجارتی خواهد بود کوچکترین اشتباه ممکن است موجب از دست رفتن مشتریان کنونی شما گردد و باید در این زمینه از متخصصین و پرسنل کوچینگ استفاده کنیم تا بتوانیم تجارت خود را متحول کنیم و مشتریان را چندین برابر افزایش دهیم

هدف از برندسازی و برندینگ چیست

برندسازی راحت ترین روش است که می توان مشتریان را به سمت برند شما جذب کند و به آنها نشان داد که چه چیزی برند شما را از سایر برندها منحصر به فرد می کند کمک می‌کند تا برندتان استوار برقرار باشد که از طریق زیر با مخاطبین ارتباط برقرار می کند

بسته بندی محصولات روابط عمومی تبلیغات محیط فروشگاه شما قیمتی که برای محصول تا مشخص میکنید و حتی نوع لباس پوشیدن کارمندان شما

چالش های فرایند برندینگ

حتماً در این مسیر با چالش ها و مشکلاتی رو به رو خواهیم شد که به تبع آن در امور بازاریابی هم شکست خواهیم خورد این شکست به دلیل عدم شناخت در چالش های پیش رو و بی توجهی به آن هاست

مارک درمانی: شما با درک درست از دارایی و ارزشهای برند خود باید در این مسیر قدم بردارید و کمبود مارک خود را همچون یک بیماری درمان کنید

 

توجه دائمی به رقبا :،رقبای شما همان برندهای هستند که بعدها قرار است در مقابل شما قد علم کنند پس غرور بیهوده نداشته باشید و از رقبا غافل نشوید استفاده از مشاورین و کوچه های برندسازی معتبر که دید همه جانبه و کاملی نسبت به محیط رقابتی دارند این چالش را به لذت تبدیل خواهند کرد

تجربه کاربردی :توجه به خواسته های مشتری از لازمه‌های یک برند سازی خوب است اگر قرار است برندینگ در کنار تولید محتوای مناسب به ذهنیت مشتری جهت بدهد باید ویژگی های روحی او را نیز در نظر بگیرید

انواع برندسازی یا برندینگ

برندسازی مشارکتی: مشارکت با برندی دیگر دجهت دستیابی به هدف

برند شخصی: روش هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش

برندسازی علی: برندتان را با مسئولیت اجتماعی هماهنگ کنید مثل فعالیت در خیریه ها

برند سازی کشوری :جذب توریست برای کسب و کار

برندسازی دیجیتال :ستفاده از تمام پلتفرم های موجود استفاده از وب های اجتماعی

کمپین برندینگ چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد

یک برند نباید دچار بیماری چند شخصیتی شود یعنی مدیر فروش برای خودش بفروشد مدیر تبلیغات برای خودش تامین کند و مدیر روابط عمومی برای خودش روابط عمومی برقرار کند و هرکس برای خودش به صورت مجزا مسیر را مشخص کند و هر کدام از این افراد شخصیتی مجزا تدوین کرده و به مخاطبین ارائه می دهند بنابراین مخاطبان و شخصیت های متفاوت از برند را می بینند و استقبال کمتری خواهند داشت این بیماری بسیار خطرناک است و باید سعی در خلق یک هویت واحد داشته باشد

متناسب با شرایط محیطی باشد یعنی تمام شرایط محیطی را در نظر گرفته باشند

اختصاصی و مدل خود بودن نمیتوان از هر کمپینی کپی برداری کرد یا اینکه از کمپین های دوره های قبل برند خود استفاده کرد باید به روز بود و و یک کمپین اختصاصی برای خود راه اندازی کرد

همه جانبه و جامع باشد از نظر محتوای پیام حامل همه جنبه های برند یعنی هدف ی کلام مفهوم و یک تصویر همه‌جانبه‌ای از برند باشد

مراحل برندسازی

اولین قدم در برندسازی تعریف این سه مولفه است راهبردی ماموریت چشم انداز و ارزش های اساسی سازمان می باشند.

از آنجایی که در کسب و کار فرصت و تهدید به عنوان عامل مهم تری نسبت به قوت و ضعف محسوب میشوند بنابراین در ک طی این موضوع اهمیت دارد  در کدام بخش های بازار فرصت‌های بیشتری نهفته است یا به عبارت دیگر امکان خلق بیشتری برای سازمان وجود داردبا توجه به درک متفاوت گروه های مختلف مشتریان ارزش های خلق شده توسط سازمان و محصول مشتریان در  این بخش های مختلف دسته بندی می شوندکه در آن بخش بندی بازار صورت می پذیرد سپس بخش های بیشتر سطح ارزش را در ک نموده و نتتیجه بیشترین سطح ارزش را برای سازمان به وجود آوردن هدف گیر می شوند در مرحله بعد نقاط اشتراک و افتراق برند را در دو بخش بازار و در مقایسه با رقبا مشخص می‌شوند نقاط افتراق در حقیقت باعث متمایز سازی جایگاهی برند در ذهن مشتریان و در هر بخش هدف بازار می گردند در این امر را جایگاه سازی می  گویند

تصویر اشتباه در حوزه برندینگ

فعالیت در حوزه برندینگ بسیار سخت و پیچیده است برندینگ حوزه کاملا متنوع و جامعه محسوب می‌شود بنابراین تعجبی ندارد که بسیاری از مردم در برداشت خود از برندها و نحوه فعالیت در آن دچار اشتباه شوند بسیاری از کارهای تبلیغاتی دیجیتال هنگامی که به شکل مناسب فعالیت خود را در زمینه برند دین یکپارچه سازی نمی کنند با مشکلات بسیاری مواجه هستند اغلب با شکست مواجه می شوند در ادامه این مطلب به برداشت های نادرست از مبحث برند اینکه در اغلب مواقع بازاریاب های دیجیتال آن را ار آن می‌شوند را اشاره می کنیم

لوگو کافیست

به منظور درگیر کردن مشتریان در حوزه برندینگ باید این فرایند لوگو سازی کاملا برنامه ریزی شده و منظم باشد و رساندن پیام به مخاطب آن محافظت از ارزش های برند ایجاد تمایز نسبت به سایر رقبا شخصیت و اختلال اخلاق سازمانی بخشی از عناصری هستند که شما باید در فرآیند برند این به صورت کامل و جامع به آن عمل کنیم و به مرحله اجرا در آورده اید

تمرکز بر بازاریابی محتوا بهترین راه برای افزایش تعامل

تولید محتوا از بهترین راه ابزار ممکن برای معرفی ارزش ها بوده و همزمان می تواند به عنوان راهی غیر مستقیم برای تعامل مشتریان باشد.

عدم تعامل با مشتریان به معنای عدم فروش است

فروش یکی از مهم‌ترین معیارها در فرایند برندینگ است با این وجود معیار های متنوع دیگری هم وجود دارد که هرکدام میتوانند تصویری مناسب از جایگاه یک برند در بازار را در نظر مشتریان ارائه دهند مدیران با استفاده از این معیار ها می توانند جایگاه کسب و کار خود را شناسایی کنند اما تشخیص و تفکیک برخی از معیارها کاری بسیار دشوار و زن غیر ممکن است به عنوان مثال کلمات قدرتمند و مهمی که از دهان خارج می شوند می توانند به شکل قابل توجهی موجب افزایش تعامل با مشتریان شود و آن را درگیر فرایند برند این کنند

استفاده از خدمات آژانس های تبلیغاتی گران قیمت

برند ها از خدمات آژانس های تبلیغاتی بسیار گرانقیمت استفاده کرده و از این طریق تلاش می کنند تا میزان بازدید از تبلیغات دیجیتال خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد تعامل با مشتریان در پروسه برندینگ از جمله مهمترین فاکتورهایی است که باید در هر پوشش تبلیغاتی دیجیتال مورد توجه بازاریابان و مدیران آن کسب و کار قرار گیرد محتوای ارزشمند و فعالیت های گسترده در شبکه های اجتماعی می توانند به آسانی اهداف مدیران را پوشش داده و به فرایند برندینگ آنها کمک کند

کوچینگ پرسونال برندینگ با کسب و کار شما چه می کند

کوچینگ برند سازی شخصی فردی است  که متخصص که به شکوفایی ساخت و رشد یک نام تجاری کمک می کند به طور کلی خود مفهوم برندسازی و قابلیت متمایز را در اشخاص یا خدمات به گونه قابل مشاهده به مصرف کنندگان نمایش می دهد از طرفی کوچینگ  نیز استراتژی توسعه برند را دنبال می کند نکته کلیدی در اینجا ایجاد یک تصویر واقع بینانه و متعادل در جهت موفقیت کسب و کار است کوچینگ برندسازی زمانی وارد عمل می‌شود که میان واقعیت موجود اشخاص و آنچه که مردم از این انتظار دارند فاصله وجود داشته باشد

بسیاری از مردم به کمک یک کوچه برندسازی شخصی و گذراندن آموزش پرسونال برندینگ نیاز دارند به همین دلیل همه برای رشد توسعه باید تسویه از مشتریان از آنها می بینند را تقویت کنند

ویژگی های اصلی کوچینگ پرسونال برندینگ مهارت گوش دادن به صورت فعال مهارت پرسشگری مهارت ارتباط سازی قضاوت نکند

یک کوچ پرسونال برندینگ با خلاقیت و کنجکاوی می تواند ایده های جدیدی را برای موفقیت در کسب و کار به پوچی نمایان کند

پریسنال کوچینگ  من نحوه معرفی شما به مشتریان فعلی و بالقوه است که به شما این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کنید تا مردم شما را به روش که می خواهند به جای روشی خود مامانت و احتمالاً مضر ببینند ا

ین فرصت به شما میدهد تا نقاط قوت و و احساسات خود را برجسته کنید این به مردم کمک می‌کند تا باور کنند که شما را بهتر می شناسند و مردم اعتماد بیشتری به کسانی دارند که احساس می کنند می شناسند حتی مردمی که هرگز شخصیت شما را ملاقات نکرده اند این امر به ویژه در زمان انتخابات ریاست جمهوری بسیار مشهود است

 

در این مقاله سعی بر این شد که تعریفی از برند و برندسازی لازمه وجود این محبت در کسب و کار و نشناختن خود به جامعه هدف خود بپردازیم

نتیجه‌گیری

برند برآیند از نحوه برداشت یک فرد از یک سازمان خاص است برندینگ در شکل گیری آن برداشت موثر است برند این نام اصطلاح نشان نماد طرح یا ترکیبی از همه آنهاست که هدفش کمک به شناسایی کالاها و خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان ویا شناساندن شخصی به جامعه هدف اش هست که تمایز  میان آنها با رقبای شان را نشان می دهد

هدف مربی این است که مسیر را بهتر ببیند اهداف را درست تنظیم کند و فرد را برای رسیدن به جایگاه مناسب برند شخصی خود متمرکز بر روند نگه دارد در حالت ایده آل باید تا حد ممکن از اهداف و نتایج مدنظر به روشنی و کاملا ممنوع تعریف شوند

دیدگاهتان را بنویسید

دلیل باز پرداخت